Dziś mamy 26 stycznia 2022, środa, imieniny obchodzą:

07 września 2021

Leasing samochodów. Czym chcą jeździć kobiety, a czym mężczyźni?

fot. archiwum

fot. archiwum

Eksperci platformy Automarket.pl sprawdzili, jakie samochody# najczęściej finansują w leasingu i wynajmie długoterminowym kobiety, a jakie mężczyźni.

Automarket.pl to należąca do PKO Leasing internetowa platforma, oferująca nowe i używane samochody pochodzące z polskich salonów. Jej eksperci przeanalizowali 2 tys. umów zawartych z klientami w ciągu pierwszego roku obecności firmy na rynku, aby dowiedzieć się, jakie samochody w leasingu i wynajmie długoterminowym najbardziej interesują kobiety i mężczyzn.

- Analiza powstała w oparciu o umowy leasingu i wynajmu długoterminowego. Obserwujemy bowiem duży wzrost zainteresowania tymi formami finansowania i ich popularności wśród zdecydowanej większości naszych klientów. Sprawdziliśmy również, jakie samochody są najczęściej wybierane przez kobiety, a jakie przez mężczyzn, biorąc pod uwagę ich potrzeby i preferencje zakupowe – mówi Tomasz Otto, Dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl

Opel i Hyundai – ulubione marki kobiet…

Z przeprowadzonej analizy wynika, że wśród dostępnych na platformie marek samochodów, najbardziej popularną wśród kobiet jest Opel – aż 30% z nich decyduje się na modele tej marki (najczęściej na Astrę lub Insignię). Na drugim miejscu wśród wybieranych przez panie producentów znajduje się Hyundai – wybiera go 15% klientek platformy (najpopularniejsze modele: i30 i Tucson). Na trzecim miejscu plasuje się BMW – samochody rodem z Bawarii wybiera 10% pań (przeważnie modele serii 3).

Sympatią klientek Automarket.pl cieszą się też Skoda (8%), Fiat (7%) oraz marki japońskie – Toyota i Nissan (po 6%). Warto podkreślić, że auta z Japonii są wybierane znacznie częściej przez kobiety niż mężczyzn – łącznie 15% pań i 10% panów decyduje się na te pojazdy.

…i mężczyzn

Jak się okazuje, Opel to marka numer jeden także wśród mężczyzn, choć odsetek tych aut wśród umów leasingu i wynajmu długoterminowego jest mniejszy w porównaniu do umów zawieranych przez kobiety – Ople wybiera 15% panów. Na drugim miejscu znajduje się Hyundai (11%) – także nr 2 wśród kobiet. Trzecie miejsce u panów zajmują jednocześnie BMW i Skoda (po 10%).

Różnice między motoryzacyjnymi preferencjami obu płci widać dopiero od czwartego miejsca. U panów tę pozycję zajmuje Ford z wynikiem 7%, a tuż za nim plasuje się Volkswagen (6%). Marki japońskie rzeczywiście nie są ulubieńcami mężczyzn. Najchętniej wybierają oni Toyotę (4%), ale decydują się na nią równie często, co na Audi (również 4%).

Analiza pokazuje te same preferencje w przypadku francuskich marek – po 6% kobiet i mężczyzn stawia na Peugeota, Citroena i Renault.

- Nasze obserwacje potwierdzają, że równie często można zobaczyć kobietę za kierownicą SUV-a, np. Hyundaia Tucsona, co mężczyznę w niewielkim aucie miejskim, np. Oplu Astrze. Co więcej, osoby, które decydują się na auta z naszej oferty, stosują te same kryteria podczas wyboru samochodu. Ich wspólną cechą jest chęć zakupu i korzystania z pojazdu w możliwie wygodny sposób. To dlatego najczęściej wybierają wynajem długoterminowy i leasing, a transakcje często zawierają online – ograniczają dzięki temu formalności i mogą liczyć na wsparcie w obsłudze samochodu, np. serwisowaniu, przechowywaniu i wymianie opon czy ubezpieczeniu auta – dodaje Tomasz Otto z Automarket.pl.

Źródło: Automarket.pl

Materiał: InfoWire.pl

Oceń artykuł: 0 0

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (1) Zgłoś naruszenie zasad

    • 0 (0)

    Mazda, w dniu 07-09-2021 18:10:49 napisał:

    Tylko auta japońskie, nie żadne francuskie czy niemieckie.

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Szkolenie okresowe dla pracowników robotniczych
59PLN
Konstrukcje stalowe
Marchew
1,55PLN
Stres w pracy oraz jego wpływ na występowanie wypadków przy pracy
49PLN
Szkolenie z pierwszej pomocy
49PLN
Balustrady Bramy Ogrodzenia
Kapusta biała
1,55PLN
Prowadzenie akt osobowych
od 30PLN
0

Zamiast słodyczy i kwiatów. Jaki prezent wybrać dla babci i dziadka?

Słodycze i kwiaty to standardowy upominek dla seniorów, wręczany im często przy# różnych okazjach. Zamiast jednak prezentu materialnego na Dzień Babci i Dziadka może podarować im niespodziankę, która pozwoli miło i ciekawie spędzić czas. Jak pokazało badanie serwisu Prezentmarzeń „Czas wolny podczas koronawirusa” aż 88% zapytanych Polaków odczuwa psychiczne skutki zagrożenia pandemią. Tym bardziej osoby starsze, które w obawie o zdrowie pozostają często w domowej izolacji. Dlatego warto wykorzystać zbliżający się Dzień Babci i Dziadka, aby zachęcić seniorów do skorzystania na przykład z tematycznych warsztatów online lub innej, niestandardowej atrakcji.

(czytaj więcej)
0

Nawet co dziesiąty młody Polak może odczuwać wypalenie pandemiczne

Nawet co dziesiąty młody Polak może odczuwać# wypalenie pandemiczne, wiążące się m.in. z objawami depresyjnymi i lękowymi – wynika z badań psychologów z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pokazały one, że rok po wybuchu pandemii sytuacja ta nadal stresuje.

(czytaj więcej)
0

5 mitów na temat pieczywa. Czas obalić je wszystkie!

Nadszedł nowy rok, a wraz z nim – postanowienia noworoczne.# Wiele z nich dotyczy naszego zdrowia. Z sondażu United Surveys wynika, że w 2022 r. 22% Polaków chce prowadzić aktywniejszy tryb życia. Kolejne 17,7% zaplanowało przejście na dietę. Co oznacza zdrowe odżywianie się? Przede wszystkim spożywanie mniej przetworzonych produktów. Coraz częściej sięgamy np. po domowe wypieki, kierując się nie tylko rosnącymi cenami w piekarniach, ale również troską o swoją sylwetkę. Niektórzy w ogóle rezygnują z chleba, tłumacząc się noworoczną dietą. Ale czy na pewno jest to dobry kierunek? Obalamy 5 mitów na temat pieczywa. Wejdźmy w nowy rok zdrowo i smacznie.

(czytaj więcej)
0

Bankructwa obawia się co piąta firma. Najczęściej w budownictwie i usługach

O upadłość w minionym roku otarło się ponad# 7 proc. firm sektora MŚP. W tym roku czarnego scenariusza obawia się niemal co piąty biznes, przede wszystkim firmy mikro i małe, zatrudniające do 49 osób – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Najczęściej są to reprezentanci budownictwa, usług i transportu, podczas gdy w zeszłym roku o przyszłość najbardziej drżał przemysł. Przyczyn kłopotów przedsiębiorcy upatrują głównie wśród zmian prawno-podatkowych oraz inflacji i spadku popytu.

(czytaj więcej)