Dziś mamy 26 listopada 2020, czwartek, imieniny obchodzą:

17 października 2020

Na każde pytanie wpłynęło 101 odpowiedzi. Jak wypadł nakielski urząd?

Urząd Miasta i Gminy Nakło w minionych tygodniach zaprosił mieszkańców do wzięcia #udziału w ankiecie. Obecnie zbieranie odpowiedzi zakończyło się. Jakie są wyniki?

Urząd Miasta i Gminy Nakło poprzez ankietę chciał uchwycić istotne problemy i słabe strony funkcjonowania, a także poznać potrzeby klientów. Badanie było elementem realizowanego przez miasto projektu w ramach programu „Rozwój instytucjonalny” ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014 - 2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.

Ankieta składała się z 13 pytań. W związku z zakończeniem zbierania odpowiedzi, nakielski urząd przedstawił wyniki. Na każde z pytań udzielonych zostało 101 odpowiedzi. Większość odpowiadających to kobiety (57,4%). Największa grupa, która zdecydowała się wziąć udział w ankiecie to osoby w wieku 31-40 lat (29,7%) oraz 41-50 lat (24,8%). Chociaż nie brakowało i tych młodszych w wieku 26-30 lat (15,8%) oraz starszych od 61 do 70 lat (13,9%). Bardzo mały odsetek stanowią osoby powyżej 70 roku życia, natomiast najmłodsza grupa osób w wieku 18-25 lat to 8,9% wszystkich odpowiadających. Jeżeli chodzi natomiast o wykształcenie, najwięcej osób zaznaczyło odpowiedź: wyższe – aż 67,3%. Odpowiadający z wykształceniem średnim to 23,8% osób.

Jak powyższe osoby oceniły nakielski urząd? Zdania były podzielone. W kwestii oceny poziomu świadczenia usług urząd oceniono głównie średnio – 27,7% oraz raczej wysoko – 25,7%. Pozostałe odpowiedzi tj. bardzo wysoko, raczej nisko i bardzo nisko uzyskały podobne wyniki w granicach 13-18%. Podobne odpowiedzi padły na pytanie o ocenę dostępności i czytelności informacji o zasadach załatwiania spraw w urzędzie.

Okazało się, że mieszkańcy (którzy udzielili odpowiedzi na pytania) o tym, jak załatwiać sprawy w urzędzie najczęściej dowiadują się od znajomych (26,7%), od pracowników urzędu (23,8%) i z oficjalnej strony internetowej urzędu (22,8%). W jaki sposób klienci komunikują się z urzędem? Najczęściej udając się osobiście, by załatwić sprawę (69,3%), zdecydowanie rzadziej telefonicznie (14,9%) oraz listownie, mailowo i poprzez platformę ePUAP .

Okazuje się, że nie tak łatwo jest trafić ze swoją sprawą do właściwego urzędnika. Problemy napotyka 34,7% biorących udział w ankiecie osób.

Oceniano także elementy obsługi interesantów. Zdarzały się wszystkie możliwe odpowiedzi.  Ostatecznie jednak „raczej dobrze” ocenione zostały warunki, w jakich obsługiwani są klienci, dostępność osób, z którymi trzeba się było kontaktować, fachowość tychże osób, szersze zaangażowanie pracowników, terminowość załatwienia sprawy oraz obiektywizm podejścia. Średnio oceniono zrozumiałość przekazywanych informacji.

Odpowiadający prawie zgodnie zaznaczyli, że duży wpływ na załatwienie spraw w urzędzie mają: profesjonalizm pracownika, umiejętność przekazywania informacji, zaangażowanie pracownika, uprzejmość pracownika, przyjazne otoczenie, czytelne oznakowanie urzędu, możliwość uzyskania pełnej informacji, sprawność i szybkość obsługi oraz dostęp do informacji o funkcjonowaniu i usługach na stronie internetowej. Klienci bardziej preferują osobisty kontakt w urzędzie (62,4%) niż za pośrednictwem internetu (37,6%).

Pytano także o ważne elementy w kwestii dostępu do usług urzędu dla osób niepełnosprawnych. Zdaniem większości odpowiadających najważniejsza jest likwidacja barier architektonicznych (32,7%). Duża część osób podkreśliła, że jest to ważne, ale nie ma konkretnego zdania (29,7%).

Za wszystkie udzielone odpowiedzi urząd podziękował na swojej stronie. - Ankieta, a dokładniej jej wyniki, pozwolą nam uchwycić istotne problemy i słabe strony funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią – zaznaczono.

Oceń artykuł: 0 8

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (5) Zgłoś naruszenie zasad

    • 9 (15)

    Stonoga , w dniu 17-10-2020 13:24:53 napisał:

    A teraz pytanie ile etatów ma umig? Czyżby każdy wypełnił ankietę z rozkazu?

    odpowiedz

    • 4 (4)

    wyborca, w dniu 17-10-2020 18:10:50 napisał:

    ha, ha ale numer słyszałem o wypełnianiu ankiet. Fajnie znaczna część jest za likwidacja barier architektonicznych proponuje jeszcze jedną znaczącą brak klatek dla jeżyków. Wynika z tego, że większość petentów urzędu to osoby niepełnosprawne i miłośnicy ptaków.

    odpowiedz

    • 1 (3)

    john doe, w dniu 18-10-2020 10:47:20 napisał:

    nakielski urząd ? jak tylko pomyślę to już mi sie odechciewa tam iść bo wszyscy sie patrzą na ciebie jak by tam z przymusu siedzieli

    odpowiedz

    • 1 (1)

    Wujek, w dniu 18-10-2020 14:05:08 napisał:

    A może by tak o szubińskim magistracie co nieco...A konkretnie o komisjach weryfikujących ludzi do pracy w tymźe urzędzie. Oj rozpisali by się ludziska...

    odpowiedz

    • 2 (2)

    moro_ludek, w dniu 19-10-2020 07:54:42 napisał:

    Jasne sami sobie te ankiety wypełniali, nakielskie urzędy to dno dna, niekompetencja i brak podstawowej wiedzy.

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Posnet Mobile HS EJ
sugerowana cena producenta: 1586,70PLN
Meble systemowe w kolorze Biały Wysoki Połysk
Szampon wiśniowy do włosów farbowanych Joanna 1l
15PLN
Fotokubek z kolorowym wnętrzem
24,90PLN
Drukarki fiskalne Innova
2200PLN PROMOCJAPLN
Usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych
od 50PLN
Sprawdzanie i regulacja ciśnienia w ogumieniu
Szkolenia bhp wstępne
od 30PLN
0

e-Senior, czyli pomału do celu. Wystarczy przełamać opór

Już jutro, 14 listopada Ogólnopolski Dzień Seniora. W tym roku prezent może być# tylko jeden – pomóc możliwie najbezpieczniej przetrwać ten trudny dla wszystkich czas. I tu zjawiamy się my ze sporą dawką internetowej wiedzy.

(czytaj więcej)
0

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlaczego warto je jeść?

Aż 83 proc. Polaków zaczyna dzień od śniadania: 75% na pierwszy posiłek w ciągu #dnia wybiera kanapki. Jak przygotować pełnowartościowe śniadanie i dlaczego ten posiłek jest tak ważny dla naszego zdrowia?

(czytaj więcej)
0

Polacy unikają regularnych wizyt u stomatologa. Strach przed bólem

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research na zlecenie #Grupy LUX MED, jedynie 39 proc. Polaków między 25. a 60. r.ż. deklaruje wizyty u stomatologa przynajmniej raz na pół roku. Zlekceważony problem stomatologiczny, może prowadzić do poważnych chorób nie tylko zębów i jamy ustnej, ale także całego organizmu. Bakterie wywołujące stany zapalne mogą przedostawać się do innych narządów i przyczyniać się nawet do udarów mózgu czy zawałów.

(czytaj więcej)
0

Nowoczesne technologie w służbie czystości. Precz z zarazkami w łazience!

Szeroko rozumiana czystość jest dziś ważniejsza niż kiedykolwiek. Podwójnie zwracamy #uwagę na to, by wszystko co nas otacza było dla nas bezpieczne. Bezpieczeństwo w łazience to systematyczne pozbywanie się z niej wszelkich zarazków, bakterii, drobnoustrojów i grzybów. Na pomoc w codziennych obowiązkach przychodzą producenci, którzy poprzez stosowanie w swoich produktach nowoczesnej technologii sprawiają, że sprzątanie łazienki jest łatwe, szybkie i nie wymaga stosowanie silnych detergentów. Korzystajmy z dobrodziejstw technologicznych - dla naszego zdrowia.

(czytaj więcej)