Dziś mamy 5 lutego 2025, środa, imieniny obchodzą:

23 stycznia 2025

Nakielscy przedsiębiorcy są przeciw! Chodzi o rozbudowę Aura Parku (sonda)

fot. MM

fot. MM

18 marca 2021 roku przy ul. Mroteckiej w Nakle otwarte zostało centrum handlowe Aura Park.# Z kolei w maju 2023 roku cały teren został rozbudowany, a co za tym idzie – swoją działalność rozpoczęły tam kolejne sklepy, których łącznie funkcjonuje już 18. Właściciel Aura Parku – firma TERG S.A. z siedzibą w Złotowie – ma dalsze plany na rozwój centrum handlowego, jednakże aby mogła ona zrealizować swoje zamierzenia, nakielscy radni za sprawą stosownej uchwały musieliby wyrazić zgodę na dokonanie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Dlatego też w dniu 9 stycznia bieżącego roku radni jeszcze przed podjęciem ostatecznej decyzji spotkali się z nakielskimi przedsiębiorcami, którzy wyrazili swój stanowczy sprzeciw wobec planów dalszej rozbudowy Aura Parku.

Spotkanie radnych z nakielskimi przedsiębiorcami dotyczyło ono dalszej rozbudowy centrum handlowego Aura Park oraz omówienia aktualnej sytuacji, w jakiej znaleźli się lokalni przedsiębiorcy, którzy złożyli do radnych i burmistrza oficjalne pismo dotyczące ich sprzeciwu wobec planowanej rozbudowy Aura Parku. Tym samym do spotkania doszło z inicjatywy przedsiębiorców.

Ogólna sytuacja wygląda w ten sposób, że inwestor zamierza w dalszym ciągu rozbudowywać stworzone niespełna 4 lata temu centrum handlowe, natomiast przedsiębiorcy prowadzący swoje działalności w centrum Nakła są jego zamiarom przeciwni. Obecnie w obrębie Aura Parku, gdzie miałaby nastąpić dalsza rozbudowa - może powstać tzw. Mieszkaniówka z dopuszczeniem drobnych usług, czyli coś w stylu budowy domu jednorodzinnego, gdzie może jednocześnie funkcjonować jakiś warsztat czy księgowość, jednakże inwestorowi zależy na tym, by zamienić ten plan na pozwolenie funkcjonowania szeroko pojętych usług. Zakładając, że firma zgłosi do gminy taki wniosek, to wówczas poszczególne komisje radnych zostaną poproszone o jej zaopiniowanie. Jeżeli zapadnie zgoda co do dalszego procedowania tematu, to na sesji rady miejskiej pojawi się uchwała dotycząca uruchomienia procedury dotyczącej wprowadzenia zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Wówczas ostateczna decyzja w całej sprawie spocznie w rękach nakielskich radnych. Warto też przypomnieć, że radni już raz takową uchwałę odrzucili, lecz miało to miejsce jeszcze w poprzedniej kadencji. Dlatego też teraz nowo wybrani radni również staną przed istotną dla lokalnej społeczności decyzją.

Uczestniczący w spotkaniu z radnymi przedsiębiorcy podkreślali, że nie są przeciwni tym sklepom, które obecnie funkcjonują w Aura Parku, jednakże zależy im na zachowaniu odpowiedniej równowagi między handlem prowadzonym w centrum miasta oraz na jego obrzeżach. Zdaniem przedsiębiorców dalsza rozbudowa Aura Parku dosłownie „zabije” ruch pieszych w Nakle, który zostanie przekierowany na północną część miasta. Przez to przedsiębiorców nie będzie stać na to, by chociażby naprawiać bądź utrzymywać kamienice, gdzie prowadzą swoje działalności. Mówią, że kiedyś miasto tętniło ruchem, a obecnie już tak nie jest. Dowodem postępującego upadku lokali usługowych w centrum miasta są opustoszałe lokale, gdzie mogłyby być prowadzone usługi. Według wyliczeń przedsiębiorców, na ulicach Hallera, Bydgoskiej, Dąbrowskiego oraz nakielskim Rynku jest już ok. 50 takich lokali. Przedsiębiorcy uważają też, że planowana przez gminę rewitalizacja Rynku będzie mijała się z celem w przypadku, kiedy upadnie zdecydowana większość lokalnych biznesów prowadzonym w tym obrębie Nakła, a jako przykład „wyludnionego” centrum miasta podają chociażby Więcbork. Przedsiębiorcy niewątpliwie potrzebują i oczekują wsparcia ze strony lokalnych władz, a jako jeden z przykładów takiego wsparcia podają chociażby zmniejszenie podatku od nieruchomości. Zdaniem przedsiębiorców jeśli lokalne władze nie zastanowią się nad omawianą kwestią, to centrum Nakła zacznie się wyludniać, a co za tym idzie miejsc pracy na terenie miasta będzie coraz mniej. Przedsiębiorcy wśród wymienianych przyczyn potencjalnego widma zamknięcia swoich biznesów wymieniali także wprowadzone przez nakielskich włodarzy kilka lat temu zmiany w organizacji ruchu w centrum Nakła – w szczególności chodzi o wprowadzenie jednokierunkowości na ul. Bydgoskiej i Dąbrowskiego.

Drodzy Internauci, znamy już opinie części przedsiębiorców, a teraz chcemy poznać Wasze zdanie, dlatego zachęcamy do udziału w naszej sondzie.

Ankieta

Czy jesteś, za rozbudową trzeciej części Aura Parku i powstaniem nowych sklepów?

  • Tak
  • Nie
  • Nie ma zdania



Oceń artykuł: 26 46

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (168) Zgłoś naruszenie zasad

    • 38 (60)

    Ela, w dniu 23-01-2025 11:52:14 napisał:

    Coś chcą robić to znowu nie pasuje, co za mózgi....

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 53 (83)

    Mariola, w dniu 23-01-2025 12:11:17 napisał:

    Aura Park to najlepsze miejsce w Nakle. Nie pozwólmy żeby ktoś próbował nam wmówić, że jest inaczej.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 44 (66)

    Janek, w dniu 23-01-2025 12:17:18 napisał:

    Dajcie konkurencyjne ceny towarów to każdy będzie do Was przychodził kupować.

    odpowiedz

    • 38 (64)

    Ela, w dniu 23-01-2025 12:20:56 napisał:

    Aura Park to najlepsze miejsce w Nakle, super ceny i ogromny wybór w towarach.

    odpowiedz

    • 39 (73)

    R, w dniu 23-01-2025 12:22:32 napisał:

    Handel w centrum Nakła? Wielkie nieporozumienie,handlarze próbują nam wcisnąć starocie i za duże pieniądze.Prosze nie.marudzić bo w centrum pozostaje Biedronka,Netto,apteki .Jestem osobiście za rozbudową i ukróceniem zarobków tzw handlowców starzyzną A kamienice niech remontują za.swoje.Jestem za tym aby Rynek był dla pieszych,którzy przyjdą na lody.

    odpowiedz

    • 1 (53)

    TDI, w dniu 23-01-2025 12:30:19 napisał:

    Tak działają wielkie korporacje. Budują wielkie markety wycinając małych przedsiębiorców w pień. Nie dość że mają więcej na inwestycje to miasta same budują dla nich drogi i całą infrastrukturę. Żaden mały robaczek nie jest dla nich konkurencją

    odpowiedz

    • 52 (80)

    Vb, w dniu 23-01-2025 12:49:07 napisał:

    Budować jak najwięcej idziemy po lepsze, tańsze, Castorama potrzebna od zaraz

    odpowiedz

    • 22 (36)

    Umig, w dniu 23-01-2025 12:50:51 napisał:

    Jeszcze jak w tym nakle by szło porozmawiac z kimś kompetennym. Bo Ci z gminy to ci najwyżej łapstetdaki, nie znają się na niczym

    odpowiedz

    • 38 (62)

    Mieszkaniec , w dniu 23-01-2025 12:57:47 napisał:

    Castorama na TAK

    odpowiedz

    • 28 (44)

    Mariola, w dniu 23-01-2025 13:10:21 napisał:

    Tylko Aura Park, takie są prawa konkurencji. Jak powiedział Kaczyński: zawsze można zmienić zawód.

    odpowiedz

    • -14 (28)

    Future is now, w dniu 23-01-2025 13:26:28 napisał:

    Za chwilę markety to będzie relikt przeszłości. Wszystkie zakupy dostarczą drony. Będzie można wygodnie siedzieć i konsumować.

    odpowiedz

    • 27 (43)

    Naklo, w dniu 23-01-2025 13:27:19 napisał:

    Bardzo dobrze wszystko na galerię a nie bieganie po mieście i szukanie Powinna powstać jakąś Castorama, itp

    odpowiedz

    • 28 (34)

    inferior, w dniu 23-01-2025 13:35:21 napisał:

    Ciekawe który będzie miał większy wpływ na radę, nakielski przedsiębiorca czy kilka światowych koncernów?

    odpowiedz

    • 5 (15)

    ktoś, w dniu 23-01-2025 13:40:58 napisał:

    markety dobrze na wśi sklep potrzebny i troche taniej sklep wieś jak najbardziej jacek starocie podobają d bowie stay mniej znane k krawczyk jedynka płyta numer 1

    odpowiedz

    • 36 (48)

    ela, w dniu 23-01-2025 13:42:24 napisał:

    Jestem za rozbudowa ! w koncu niech sie rozwija to Naklo.....niech ludzie o tym decyduja a nie radni.....ktorzy maja swoje sklepy i sie boja o kase dla siebie

    odpowiedz

    • 31 (47)

    XXX , w dniu 23-01-2025 13:50:19 napisał:

    Tak dla KFC

    odpowiedz

    • 34 (46)

    Maxakea, w dniu 23-01-2025 14:06:18 napisał:

    Nakielscy "przedsiębiorcy" najpierw wymusili zmianę organizacji ruchu i brzydki parking na Bydgoskiej, teraz gadaja na odwrót

    odpowiedz

    • -24 (40)

    Lokale P, w dniu 23-01-2025 14:33:30 napisał:

    Tak !!! Wybudujcie sobie jeszcze KOSMODROM i wystrzelcie się w KOsmos będzie lepiej i taniej

    odpowiedz

    • 17 (35)

    atak, w dniu 23-01-2025 14:41:20 napisał:

    Wolność, własność, sprawiedliwość! Aura park to jedyne miejsce rozrywki w tym grajdołku. Takie są prawa natury: gdyby oferowali towar i uslugi na poziomie to ludzie by do centrum walili drzwiami i oknami. Oby powstała jakas castorama, kfc i inne konkurencyjne markety. Kwiaciarnia jakas by sie tam na górze przydała...

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 50 (66)

    Klient, w dniu 23-01-2025 14:50:00 napisał:

    Cwaniaki, którzy mają kamienice chcą tak dużych pieniędzy za wynajem, że moim zdaniem to oni zdusili cały handel w środku miasta. Automatycznie wszystkie koszty płaci klient w usłudze bądź w towarze. Nic dziwnego że klient woli Aura Park. O normalnym parkowaniu już nawet nie wspomnę.

    odpowiedz

    • 21 (37)

    Michał , w dniu 23-01-2025 15:07:46 napisał:

    Oczywiście że rozbudować. Co mnie radni i handlarze interesują, społeczeństwo jest na TAK i radi mają wyrazić zgodę.

    odpowiedz

    • 17 (27)

    Cna, w dniu 23-01-2025 15:08:53 napisał:

    Castorama plis

    odpowiedz

    • 7 (37)

    Prawda , w dniu 23-01-2025 15:14:20 napisał:

    Jeżeli robienie zakupów i żarcie fastfoodów ktoś nazywa rozrywką to ma zapewne ubogie i nudne życie.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (6)

    Karolina, w dniu 23-01-2025 15:17:14 napisał:

    Skromnie przy wodzie brawo; a nie bozancjum X naszych podatków.

    odpowiedz

    • 22 (24)

    weda, w dniu 23-01-2025 15:31:32 napisał:

    Kto wybierał tych przedsiębiorców? Tylko ci których interesy są zagrożone. Też prowadze działalność mnie nikt o zdanie nie pytał, bo nie mam w rodzinie radnych. Proponuję : Dastorama ,Euro-Agd, Piekarnia np. Siódmiak wówczas Ci którzy teraz najbardziej krzycza zrozumią ,że ich czas rządzenia /RADA Miasta/ sie kończy. Już dawno należało zaznaczyć ,że powstawanie nowych obiektów będzie uzalezniona od wykorzystywania nakielskich firm usługowych a oni wszystkich tylko nie nakielskie

    odpowiedz

    • 7 (19)

    r-ek, w dniu 23-01-2025 15:36:15 napisał:

    Przyjedzie Złotów kilku radnych na piwo zabierze i będzie dobrze , Onii jak jeden podniesie rączke to pozostali również

    odpowiedz

    • 8 (14)

    Pępek, w dniu 23-01-2025 15:39:10 napisał:

    @r-ek bo są tak steroryzowani przez wodza że nie wiedzą jak głosować więc patrzą na łapki obok.

    odpowiedz

    • 20 (22)

    Chuda , w dniu 23-01-2025 15:56:30 napisał:

    Budować rozbudować , nie tylko aura park na łąkach koło stacji może KFC,i jakiś sklep ci by z Paterka bliżej było, bo tam nie ma nic większego

    odpowiedz

    • -15 (49)

    Martynka, w dniu 23-01-2025 16:45:47 napisał:

    Ten aura park to straszna bieda same sklepy dla ludzi zarabiających minimalną krajową czyli dla 90% nakloków po porządne zakupy i tak trzeba jeździć do Bydgoszczy lub Torunia

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 4 (26)

    Park, w dniu 23-01-2025 17:05:46 napisał:

    KFC poprosimy

    odpowiedz

    • 20 (26)

    1989, w dniu 23-01-2025 17:42:43 napisał:

    prawo rynku - klient decyduje gdzie robi zakupy, wybiera jakość, cenę, komfort, parking, Mamy gospodarkę wolnorynkową a nie sterowaną przez państwo, gminę etc. Te czasy minęły

    odpowiedz

    • 3 (15)

    ja, w dniu 23-01-2025 17:47:10 napisał:

    Ja poproszę KFC byłoby super

    odpowiedz

    • 12 (20)

    Beniu, w dniu 23-01-2025 18:08:37 napisał:

    Castorama, KFC i Zara

    odpowiedz

    • 6 (12)

    Gnojokok, w dniu 23-01-2025 18:21:18 napisał:

    Tak więc przekonamy się czy radni są wolni od nacisków,czy bliżej im do suwerena,lokalnych przedsiębiorców,czy obcych inwestorów-grabarzy lokalnego biznesu.Przed wami test roty ślubowania.

    odpowiedz

    • 5 (11)

    mrocza, w dniu 23-01-2025 18:41:27 napisał:

    Castorama jestem za

    odpowiedz

    • 9 (19)

    Eko, w dniu 23-01-2025 18:44:01 napisał:

    Ok! Niech będzie ! Więcej tanich sklepów dla coraz biedniejszych ludzi . Niestety społeczeństwo Nakła takie jest ! Dlatego powstawanie takich sklepów będzie ulgą dla portfela .Chociaż przedwyborcze obietnice naszego premiera były całkiem inne !! Przysięgał że Polakom będzie żyło się lepiej i wszystko będzie taniej . I co ? Poraz kolejny daliśmy się nabrać i zostaliśmy oszukani ! Jednak jako naród jesteśmy głupi i naiwni !

    odpowiedz

    • 9 (11)

    CNA, w dniu 23-01-2025 18:48:39 napisał:

    Rozbudowywać ściągać inwestorów niech tworzą miejsca pracy, nauki. Z centrum Nakla wyprowadzić ruch samochodowy poza miasto . A właśiciele kamienic niech rozkręcają usługi produkcyjno handlowe.

    odpowiedz

    • 12 (16)

    Edek, w dniu 23-01-2025 19:12:34 napisał:

    Nie nakielscy przedsiębiorcy tylko wyłącznie wynajmującym lokale na rynku i okolicznych ulicach przeszkadza aurapark. Jeszcze większe czynsze musicie brać. TAK dla rozbudowy AuraParku.

    odpowiedz

    • 7 (23)

    ala, w dniu 23-01-2025 19:18:23 napisał:

    Jestem za rozwojem Aura Parku i za zwiększeniem sprzedaży asortymentu np: Aldi , Obi i popularnych sklepów jakie są w bydgoskich galeriach. Panowie i Panie radni z gminy Nakło jeśli posłuchacie miernych wybranych przedsiębiorców , którzy są przeciwni rozbudowie tego centrum handlowego to niedługo my klienci , którzy przyjeżdżamy do Aura Parku przeniesiemy się do podobnego centrum , który budowany jest w Szubinie. Panie i Panowie radni zastanówcie się czy nowi handlowcy będą płacić podatki na wasze diety w Nakle czy może w Szubinie.

    odpowiedz

    • 2 (22)

    Monika, w dniu 23-01-2025 19:33:41 napisał:

    Jestem za rozbudową i jakiś fajny płac zabaw dla dzieci będzie.Napewno przyciągnie jeszcze więcej klientow

    odpowiedz

    • 12 (24)

    HAHAHA, w dniu 23-01-2025 19:49:35 napisał:

    Jak rozbudują wam aurę park to na mroteckiej będą co 5 minut wypadki gamonie nie umiejący jeździć.

    odpowiedz

    • 12 (26)

    Młokos, w dniu 23-01-2025 20:01:52 napisał:

    Jak ma utrzymać się lokal w cengrum, gdzie bierze się kaucję za pucharek do lodów i nie można podłączyć laptopa. Przedsiębiorcy nakielscy niestety się nie rozwijają, w usługach nie ma postępu, sprzedając wciąż te same produkty tylko za dużo wyższa cenę, nie wspomnę o spadającej jakości. Każdy ma prawo ISC do przodu i konkurować. W nakle nie ma żadnej lokalnej, porządnej restauracji. A jeżeli chodzi o kebaba można zawsze założyć swój lokal z lepszym jakościowo produktem , który przebije kebaby wynajmujących tu obcokrajowców. Niech mądrale pokażą jak rozwijają biznesy, a nie od lat poniekąd zmuszają Nakielan do kupowania tego co podadzą

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (22)

    Hi hi hi hi hi, w dniu 23-01-2025 20:18:37 napisał:

    Zaorać aura park problem z wypadkami na mroteckiej rozwiąże się sam.

    odpowiedz

    • 11 (13)

    czytelnik, w dniu 23-01-2025 20:47:32 napisał:

    Dino,Biedronkę wybudować w Paterku

    odpowiedz

    • 6 (6)

    Stańczyk, w dniu 23-01-2025 21:01:08 napisał:

    To głosowanie wcale nie oznacza demokracji: oznacza liczenie głosów.

    odpowiedz

    • 0 (4)

    Mieszkaniec, w dniu 23-01-2025 21:04:30 napisał:

    Przytara

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (7)

    Toja, w dniu 23-01-2025 21:08:14 napisał:

    TAK - dla Aldi na Aurze!

    odpowiedz

    • -8 (20)

    Włościanka, w dniu 23-01-2025 21:12:38 napisał:

    Do czytelnika; żadna Biedronka. Postuluję budowę pomnika Stalina. Za Stalina śmieci nie utylizowano pożarami, urzędnik nie oszukiwał i nie krzywdził obywatela, grunty, handel, gospodarka były wyłącznie polskie w Polsce!

    odpowiedz

    • 2 (12)

    Mery, w dniu 23-01-2025 21:39:48 napisał:

    Oczywiście że rozbudować

    odpowiedz

    • -1 (5)

    konsumenci , w dniu 23-01-2025 21:41:57 napisał:

    Mogą być przeciw, ale w demokracji większość zwycięża

    odpowiedz

    • -1 (3)

    Jarząbek, w dniu 23-01-2025 21:45:42 napisał:

    @ Włościanko-rzuć wszystko i chodź się całować.

    odpowiedz

    • -2 (8)

    Aaa, w dniu 23-01-2025 22:07:08 napisał:

    KFC

    odpowiedz

    • -3 (7)

    Włościanka, w dniu 23-01-2025 22:10:35 napisał:

    Jarząbek; dopiero po polexicie. Bo w unii całowanie grozi; covidem, ptasią i świńską grypą, afrykańskim pomorem, gąbczastością mózgu i setką innych chorób!

    odpowiedz

    • 7 (13)

    Tak, w dniu 23-01-2025 22:30:47 napisał:

    Rozbudowa z nałożeniem na inwesora konieczności partycypowania w kosztach modernizacji infrastruktury drogowej. Budowa ronada na skrzyżowaniu k10 i w241. Budowa dodatkowego 5 zjazdu z ronda. Radni od dawna powinni o to zabiegać.

    odpowiedz

    • 4 (16)

    Xyz, w dniu 23-01-2025 23:17:47 napisał:

    Uważam że przedsiębiorcy maj w dłuższej perspektywie rację , pod względem ekonomicznym nikomu nie będzie to na dobre , jest to uzależnianie się od korporacji,

    odpowiedz

    • 3 (11)

    Aura, w dniu 23-01-2025 23:22:17 napisał:

    Gratulacje dla osób na TAK szczyt ich marzeń a nadal pozostanie syf i komuna w Nakle

    odpowiedz

    • -1 (9)

    Marti, w dniu 24-01-2025 00:15:06 napisał:

    Jestem ZA rozbudową Auraparku: przydałaby się Castorama, Aldi, Tedi a w Paterku Dino plisssss

    odpowiedz

    • -2 (10)

    Miro, w dniu 24-01-2025 00:17:42 napisał:

    Tak dla rozbudowy.

    odpowiedz

    • 13 (23)

    Grażynka, w dniu 24-01-2025 02:21:26 napisał:

    To nie aura park sprawia, że ludzie nie jeżdżą na zakupy w centrum miasta a ciągły brak wolnych miejsc parkingowych (mimo takiej ilości nowych na całej bydgoskiej), zmiana organizacji ruchu w centrum, która skutkuje tym, że przy nie znalezieniu wolnego miejsca parkingowego trzeba objechać na nowo całe miasto i jeździć jak taki baran z nadzieją że coś się zwolniło oraz te chore parkomaty na każdej jednej nawet bocznej uliczce. Więcej czasu zajmuje dojechanie w centrum miasta, znalezienie parkingu, kupienie biletu niż same zakupy. Każdemu odechciewa się tam jeździć, zwłaszcza jak chce szybko obskoczyć jakieś sklepy po pracy. To jest problem, a nie aura park i sklepy które się tam znajdują.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 10 (14)

    8246, w dniu 24-01-2025 03:00:39 napisał:

    Jasne że budować To jest chore aby w centrum trzeba było płacić za bilet parkingowy na jednokierunkowy ulicy Gdzie i tak nie ma gdzie stanąć Od chwili zmiany ruchu nie stałam samochodem w centrum i nie będę tam jeździć

    odpowiedz

    • 0 (10)

    Mieszkaniec gminy nakło , w dniu 24-01-2025 04:15:40 napisał:

    KAUFLAND OBI CASTORAMA WIĘCEJ MIEJSC PARKINGOWYCH LEWIATAN BUNGER KING ALDI TESCO JEDNOGŁOŚNIE TAK

    odpowiedz

    • 6 (12)

    Lokalny mieszkaniec , w dniu 24-01-2025 04:43:45 napisał:

    Który przedsiębiorca jest przeciwny? Przecież w centrum miasta praktycznie nie ma niczego innego niż Biedronki lub zakłady pogrzebowe?.

    odpowiedz

    • 1 (5)

    Julek, w dniu 24-01-2025 05:12:53 napisał:

    W centrum miasta nie powino być żadnego marketu

    odpowiedz

    • 5 (5)

    Julek, w dniu 24-01-2025 05:19:02 napisał:

    W centrum miasta nie powino być żadnego marketu

    odpowiedz

    • 7 (17)

    Ela i rodzina, w dniu 24-01-2025 06:20:49 napisał:

    Od kiedy przedsiębiorcy mogą decydować o naszych wyborach gdzie jeździć mamy na zakupy? Ludzie opanujcie się! TAK DLA ROZBUDOWY AURA PARKU i to od razu!!!!

    odpowiedz

    • 2 (12)

    Alicja, w dniu 24-01-2025 06:48:09 napisał:

    Przecież na rynku nie ma sklepu normalnego. Pustki same. Nikogo nie ma a jak.wejdzoesz to czujesz się jak w jakimś dziwacznym miejscu. Patrzą na ciebie dziwnie.

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Naklok, w dniu 24-01-2025 07:18:20 napisał:

    Takie czasy, kazdy wybiera tansza opcje, na rynku ceny kosmos, brak miejsc parkingowych, zmiana ruchu, to wlodarzom podziekujcie za brak klienta, rynek zaorac, drzew nasadzic ławek postawic, przynajmniej mile miejsce na spacer bedzie, a tak wogole co wy z tym kfc, ja dobrego kebsa bym zjadla :)

    odpowiedz

    • -1 (5)

    Nakielanin , w dniu 24-01-2025 07:42:44 napisał:

    Referendum a nie radni.kasa do gminy wpadnie powiększyć parking zmienić wjazd żeby odbywało się to płynnie i do przodu a nie znowu się komuś nie podoba.w nakle to można iść tylko.do banku.lokale są zbyt małe na obecny asortyment.

    odpowiedz

    • -3 (7)

    Dziki, w dniu 24-01-2025 07:48:18 napisał:

    Carrefour !!!

    odpowiedz

    • 11 (15)

    mama, w dniu 24-01-2025 08:00:10 napisał:

    drodzy przedsiebiorcy - jeden z was przez długi czas podobno blokował budowe Dino w Paterku w okresie kiedy posiadał tam sklep spożywczy , jednak z chwilą gdy go sprzedał doszło do kuriozum takeigo ,że nie tylko przestał blokowac ale nawet sprzedał działke której był właścicielem - wiecie komu ? sieci Dino! Jak byście to nazwali ? Panie J. wie pan jak to się nazywa ? wstydu pan nie ma człowieku idąc ich śladem może zróbmy tak ,że każdy przedsiebiorca w jakies branży załatwi sobie w urzedzie to ,że nikt inny nie założy takiej działalnosci ! to by wam pasowało ? zapominacie o wolnym rynku , o zasadach zdrowej konkurencji , zdrowej a nie polegajacej na wycinaniu konkurencji w ten sposób.

    odpowiedz

    • -2 (24)

    Sławek , w dniu 24-01-2025 08:03:57 napisał:

    Widzę .że wypowiedzi większości tu osób to z wykształceniem podstawowym może zawodowym, jestem pracownikiem w lokalnej firmie i wiem jesli powstanie więcej marketów to wszyscy stracimy , zwolnienia, puste brzydkie miasto itp. Niech zdecydują radni jak ma wyglądać przyszłość Nakła

    odpowiedz

    • 1 (15)

    Grzegorz, w dniu 24-01-2025 08:15:21 napisał:

    Jestem za przywróceniem ruchu dwukierunkowego, co do marketów myślę ze zły pomysł -puste centrum

    odpowiedz

    • 1 (9)

    weq, w dniu 24-01-2025 08:28:13 napisał:

    jestem na NIE

    odpowiedz

    • 5 (9)

    kamila, w dniu 24-01-2025 08:29:00 napisał:

    przywrócenie ruchu na Dabrowskiego

    odpowiedz

    • 0 (4)

    Maciej , w dniu 24-01-2025 08:30:59 napisał:

    Tylko markety , gratuluje radnym kolejnej "trafnej decyzji"

    odpowiedz

    • 5 (5)

    Piotr, w dniu 24-01-2025 08:34:33 napisał:

    Po co ta sonda , jakie argumenty za jakie przeciw , a nie wypowiedzi ludzi nie mających pojecia o podstawowych zasadach ekonomii i rozwoju miasta, przecież siedzą w urzędzie odpowiednie osoby

    odpowiedz

    • 0 (14)

    atak, w dniu 24-01-2025 08:44:26 napisał:

    Czyżby niewidzialna ręka wolnego rynku dosięgnęła te marnej jakości pseudo usługi? Tylko wolność gospodarcza i zdrowy kapitalizm i liberalizm! W ogóle, cóż za piękne kuriozum; sami ukrecili na siebie bata glosujac za brakiem parkingow w centrum, organizacja ruchu dla idiotów i usługami jakości na poziomie wiochy. Wolę piekarnie z prawdziwego zdarzenia w aura parku, gdzie dostane zawsze swieze produkty. Poza tym, jak to nie mozna sie utrzymac w centrum? Wlasciciele kebabow z bangladeshu nawet nie potrafia po polsku rozmawiac, a jakos sobie radza, a Wy? xDDD Oby ktoś ukrócił te komunistyczne zapędy i jak najszybciej powstało ogromne centrum z prawdziwego zdarzenia.

    odpowiedz

    • 3 (5)

    Grzegorz, w dniu 24-01-2025 08:44:36 napisał:

    Radni to wy powinniści się nad tą decyzją głęboko zastanowić co będzie lepszym rozwiązaniem dla całego Nakła , z jednej strony wygoda dla klientów, zwiększenie konkurencji, puste centrum , nie wiem czy to dobry pomysł, mamy przykłady innych małych miejscowości jak wyglądaj rynki - pusto, ja bym się oparł na statystykach

    odpowiedz

    • 5 (7)

    Grzegorz, w dniu 24-01-2025 08:44:47 napisał:

    Radni to wy powinniści się nad tą decyzją głęboko zastanowić co będzie lepszym rozwiązaniem dla całego Nakła , z jednej strony wygoda dla klientów, zwiększenie konkurencji, puste centrum , nie wiem czy to dobry pomysł, mamy przykłady innych małych miejscowości jak wyglądaj rynki - pusto, ja bym się oparł na statystykach

    odpowiedz

    • 2 (14)

    SOS, w dniu 24-01-2025 08:47:45 napisał:

    wystarczy przywrócić ruch dwukierunkowy a wszystko wróci do normy, najzwyczajniej ludziom z okolic nie chce się zjeżdżać do miasta i męczyć w tych korkach więc dla własnej wygodny i zaoszczędzenia czasu wolą zjechać na galerię gdzie wszystko załatwią.

    odpowiedz

    • 3 (15)

    Mieszkanka, w dniu 24-01-2025 08:51:30 napisał:

    Nie róbcie z Nakła dziadostwa !! Wszystkie miasta się rozwijają pod kątem handlu , tylko nasze miasto ma jakieś „ALE” . Bardzo dobrze że chce się rozbudowywać auta park - w końcu tutaj coś zaistniało ! A nasze centrum miasta porażka - jak jest niedziela handlowa to wszystko pozamykane ! Ceny jak z kosmosu to po drugie, po trzecie gdzie tutaj można normalnie zaparkować? Niech radni się pukną w te swoje puste łby!!

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Mieszkaniec, w dniu 24-01-2025 09:10:30 napisał:

    Jestem na tak, ale pomyślcie trochę o drogach. Zróbcie bezposredni zjazd z obwodnicy na Aure i dojazd do blokow na Jadwigi. Na chwilę obecną sa 2 wyjazdy koło maka i ulice wcześniej koło studia madaj z których jest już teraz ciężko wyjechać i robia się korki, bo niedosc że klienci to mieszkańcy Jadwigi poruszają się oraz wierni. Poza tym jak będzie rozbudowa to niech firmy zachowują infrastrukturę w takiej kondycji jak jest albo niech naprawiają bo niszczą przez ciężki sprzet,gmina miała to zgłaszane i nic oczywiście też nie zrobiła.

    odpowiedz

    • 2 (16)

    Nakielanka, w dniu 24-01-2025 09:11:05 napisał:

    Oczywiście, że jestem za rozbudową Aura Parku. W końcu mamy w Nakle galerię handlową z prawdziwego zdarzenia! Uwielbiam to miejsce, bo dosłownie można tam kupić wszystko, bez zbędnego jeżdżenia od sklepu, do sklepu. Niech się miasto rozwija! Ja praktycznie już nie muszę jeździć na zakupy do Bydgoszczy, bo wszystko mogę kupić na miejscu i to w bardzo atrakcyjnych cenach. A handlarze niech w końcu zrozumieją, że ich czas już dawno minął. Ludzie już nie chcą kupować waszych ciuszków z bazaru po 300 zł. Dla przykładu kurtkę zimową kupiłam w Sinsay za 65! zł z przeceny (noszę ją już drugi sezon) a w sklepach na rynku bardzo podobne po 400-600 zł. Wniosek się nasuwa sam.

    odpowiedz

    • 2 (8)

    atak, w dniu 24-01-2025 09:14:50 napisał:

    Pełni tego kuriozum dopełnia fakt, ze teraz bedziecie musieli zyc w syfiastym systemie, ktory sami stworzyliscie w tym miescie. Powodzenia w szukaniu pracy. :DD :DDDDD

    odpowiedz

    • 5 (9)

    tyuio, w dniu 24-01-2025 09:17:38 napisał:

    Koniarski przedsiębiorca hehe

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (14)

    Lucky, w dniu 24-01-2025 09:27:33 napisał:

    Wszystko to jest winą rodzin żydowskich które zamieszkują „górne miasto” nakielskie beverlly hills ludzie obudzćice się wszystko jest pod nich robione aura park i inne rzeczy nam ludzią z dołu nic się nie nalezy .

    odpowiedz

    • 2 (10)

    Kasia, w dniu 24-01-2025 09:41:10 napisał:

    Nie dla rozbudowy

    odpowiedz

    • 4 (4)

    Mmq2, w dniu 24-01-2025 09:44:18 napisał:

    Jakieś inne sklepy z ciuchami nie tylko ten sinsay zły jakościowo, może coś dla starszych kobiet z odzieżą

    odpowiedz

    • 8 (14)

    Dal, w dniu 24-01-2025 09:46:08 napisał:

    Haha ceny za bulki u nakielskiego przedsiębiorcy kosmiczne ( zreszta jak reszta towaru)a jakość już dawno straciły- całe dziurawe od środka- wolę w biedronce kupowac sklad jest ok można sobie przeczytać. Jestem za rozbudową Aura park !!!

    odpowiedz

    • 4 (10)

    Emerytka, w dniu 24-01-2025 09:46:50 napisał:

    Rozwój aura jak najbardziej tylko dlaczego nikt nie pomyśli o transporcie ludzi którzy nie mają samochodów. Oni też są klientami.

    odpowiedz

    • 2 (8)

    Maciej , w dniu 24-01-2025 09:47:57 napisał:

    nie można podejmować decyzji w oparciu na jakiejś sądzie, na której piszą te same osoby w wieku 20-30 lat , przed podjęciem tak ważnej decyzji nie tylko dla przedsiębiorców a przede wszystkim dla mieszkańców Nakła należy się zastanowić jakie będą tego konsekwencje , uważam że należy odblokowąć ruch w centrum, co do Aura bym sie wstrzymał - centrum będzie puste tak jak w innych miastach

    odpowiedz

    • 5 (5)

    Mmq2, w dniu 24-01-2025 09:54:15 napisał:

    Ja i tak chcąc nie chcąc wolę jechać do Bydgoszczy jak muszę idę do aury, jak mam wyjść na miasto i pytania a co dziś wolne ? Nie w pracy? Krzywe spojrzenia bo źle wyglądasz/ bo za dobrze wyglądasz zero komfortu i wyczucia żeby nie zaczepiać każdego na każdym kroku chce zrobić zakupy i jechać do domu

    odpowiedz

    • 6 (12)

    Bartek , w dniu 24-01-2025 09:59:45 napisał:

    Szanowni Radni najpierw "ściągnijcie" prawdziwych inwestorów , stwórzcie miejsca pracy ,zakłady , itp. i wtedy możemy rozwijać miasto a w tym przypadku jestem sceptyczny do kolejnych marketów , jest to bardzo nie bezpieczne dla miasta, mamy przykłady innych miast , oprzyjcie sie na statystykach a nie na opinii przypadkowych osób są to kluczowe decyzje dla mieszkańców.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 5 (5)

    Zennon , w dniu 24-01-2025 10:03:41 napisał:

    Odblokowąć Nakło , Aura ok jak dla mnie , nie wiąż przyszłości z Nakłem , ale dla centrum życzę powodzenia , jeszcze większy syf ,

    odpowiedz

    • 5 (7)

    Monia, w dniu 24-01-2025 10:12:08 napisał:

    A czy Paterek doczeka się jakiegoś marketu?

    odpowiedz

    • 2 (12)

    Tomek , w dniu 24-01-2025 10:13:01 napisał:

    Nie dla Aury, zmienić organizację ruchu, przyszłość miasta bez inwestorów, wyludniające sie miasto w perspektywie kilku lat

    odpowiedz

    • 1 (15)

    Mrocza, w dniu 24-01-2025 10:17:06 napisał:

    W końcu można zrobić w Nakle normalne zakupy, nie trzeba specjalnie jechać do Bydgoszczy. Prawdę mówiąc, to w Aurze można kupić prawie wszystko, nie trzeba jeździć bez celu po mieście i szukać miejsca parkingowego, co ostatnio staję się coraz trudniejsze. Mi do szczęścia jeszcze brakuje tam marketu budowlanego i jakiegoś "innego" sklepu typu Aldi, czy Carrefour. Zobaczcie ike osób tam pracuje, bardzo dobrze ze tworzą się nowe miejsca pracy! A handlarze swoje czasy świetności mają już dawno za sobą.

    odpowiedz

    • 6 (8)

    Maciej , w dniu 24-01-2025 10:24:13 napisał:

    Po pierwsze zmienic organizację ruch , Mieszane uczucia mam co do kolejnych marketów, czy to nie pogorszy wizerunku centrum miasta patrząc na inne miejscowości. Czy można sie opierać na sondzie przypadkowych osób , to już Radni muszą podjąc decyzje co lepsze dla miasta.

    odpowiedz

    • 6 (8)

    Jacek N, w dniu 24-01-2025 10:31:01 napisał:

    Większość osób patrzy tylko pod siebie, pytanie ile miejsc pracy zyska Nakło ile straci , powinna być zachowana równowaga. Radni powinni to głęboko przeanalizować z jakimiś ekonomistami , inwestorami co dalej będzie w centrum Nakła. Czy Nakło nie uzależni sie tylko od marketów

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Magda , w dniu 24-01-2025 11:09:35 napisał:

    Mieszkałam w miescie miejszym od Nakła gdzie powstał kompleks marketów na poczatku wszyscy zachwyceni po 3 latach , centrum umarło , zwolniena, pozamykane sklepy, brak inwestycji prywatnych, cięzka decyzja dla Radnych no i te przemieszczanie sie po Nakle tragedia

    odpowiedz

    • 5 (9)

    Robin Hood legenda polskiego hip-hopu , w dniu 24-01-2025 11:15:00 napisał:

    BUDOWAĆ, ROZBUDOWAĆ!!! te relikty PRL na bydgoskiej, rynku i Dąbrowskiego zamknąć, zresztą tam trzeba płacić za postój.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (6)

    ADAM S, w dniu 24-01-2025 11:18:31 napisał:

    Zobaczcie jak Szubin się " rozwija" , niech RADNI zapytaja kolegów co o tym sądzą , to co wiem nie mieli wpływu na powstanie wielkiego marketu -też mają obawy , jak ktoś mądrze powiedział Nakło nie jest sypialną wielkiego miasta , też mi wygodnie ale patrzą na centrum życzę powodzenia , pusto ,brudno, brak inwestycji w nieruchomo, brak przejazdu, zakorkowane.

    odpowiedz

    • 6 (18)

    Sławek G, w dniu 24-01-2025 11:23:39 napisał:

    No i mamy opinie inteligencji w Nakle , banda idiotów szczyt marzen iść na zakupy do marketu , prosze panstwa klapki z oczu tu chodzi także o wasz komfort zycia w Nakle , jestem przeciny rozbudowie, zróbcie coś z rynkiem , odblokujcie głowne ulice

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 8 (8)

    CNA, w dniu 24-01-2025 11:26:49 napisał:

    Castorama , Kaufland a w centrum niech rozwiną się usługi szewskie, krawieckie, rękodzieło stolarskie itp itd jak za dawnych czasów i zero samochodów tylko rowery . Rewitalizacja rynku centralnego jak i po byłym szaberku. Piękne są kamienice i uliczki tylko potrzebują odświeżenia

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (12)

    Cxc, w dniu 24-01-2025 12:39:41 napisał:

    Odblokować centrum , nie dla Aury

    odpowiedz

    • 10 (24)

    Darek ..., w dniu 24-01-2025 13:03:46 napisał:

    Po komentarzach widać, że ci co chcą rozbudowy to nie myślą logicznie i perspektywicznie. Zazdrość was zżera, że przedsiębiorcy sobie radzą a was zadowala odzież z taniego poliestru i chińskie najgorsze badziewie. Szorujecie po tych śmierdzących gumą sklepach myśląc że jesteście w super centrum handlowym. Wam się Zara marzy ? Skoro za szczyt luksusu uznajecie sinsey. Kupujecie stare szklanki i niemieckie wystawki a chcecie obi? Wasza zdolność logicznego myślenia ogranicza się do żarcia i tanich lumpów. Pamiętajcie też o tym , że jak biznes w centrum zniknie to nie będzie podatków i na Wasze zapomogi nie wystarczy i choinkę nawet na rynku. Aura jesr już wystarczająco duże. Terez trzeba pomyśleć co zrobić aby uzdrowić centrum. I skończcie z tymi rowerami bo to nie Holandia. A rowerach w sinsey łachach. Brawo

    odpowiedz

    • 4 (6)

    Mądry, w dniu 24-01-2025 13:10:32 napisał:

    Włodarze niech zatem podatki nam obniżą skoro ma być aura

    odpowiedz

    • 4 (6)

    Ale , w dniu 24-01-2025 13:18:02 napisał:

    Mordownia Gastronomia i Parkowy powrót

    odpowiedz

    • 7 (7)

    Bobo, w dniu 24-01-2025 13:20:15 napisał:

    A mam pytanie skąd ci przedsiębiorcy wiedzidzieli o spotkaniu ?

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -7 (11)

    atak, w dniu 24-01-2025 13:21:15 napisał:

    @darek, Ty coś ćpałeś, czy co? Takich wysrywów do czytania dawno nie widziałem zarówno pod względem merytorycznym, jak i gramatycznym.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 9 (17)

    Lubię Nakło, w dniu 24-01-2025 13:35:20 napisał:

    Uważam, że na tyle ile jest rozwinięta Aura, tak by mogło zostać. Chcecie, żeby całkowicie centrum umarło? Już jest mało ludzi a potem będą już tylko pustki. Trzeba też myśleć o wszystkich mieszkańcach a nie tylko o młodszych i w średnim wieku ludziach, którzy są mobilni. Nie wszyscy mają auta, są też osoby schorowane itd. a np. nie chcą tracić pieniędzy na taxówki. Dlatego centrum Nakła też jest ważne aby ludzie mieli bliżej. Zakupy to nie jest jedyna rozrywa. Aż tak bardzo jesteście ograniczeni, że dla was tylko zakupy się liczą? Można by było zająć się jakąś rozrywką w centrum, na łazienkach. Jakieś restauracje, kręgle itp., w sumie jakakolwiek rozrywka aby można było coś ciekawego porobić.

    odpowiedz

    • 2 (10)

    Bobo, w dniu 24-01-2025 13:35:22 napisał:

    W Nakle to brakuje sklepu ze srebrem i złotem typu Apart Kruk Verona bo tu słaby wybór

    odpowiedz

    • -1 (13)

    Nakielanin, w dniu 24-01-2025 13:50:58 napisał:

    Jestem za rozbudową popieram

    odpowiedz

    • 4 (12)

    amabo, w dniu 24-01-2025 13:53:55 napisał:

    Najwiecej do powiedzenia maja /przedsiebiorcy/ sklepikarze kt,orzy sa radnymi lub maja tam swoje żony,sunów itp. Budować i nie dbać o interesy wymienionych niech poczują smak tych którzy z rada nic wspólnego ie mają

    odpowiedz

    • -6 (12)

    utrzymanek, w dniu 24-01-2025 14:27:36 napisał:

    @darek Ty ewidentnie mieszkasz jeszcze z mamą i nie wiesz co to znaczy wydawać pieniądze i na nie pracować , czytaj tanie - drogie , wracaj do cyca albo do rady utrzymanku gminy

    odpowiedz

    • 7 (13)

    jerzy, w dniu 24-01-2025 14:28:41 napisał:

    właściciele sklepów w centrum miasta - podziękujcie radnym i panu napierale za ruch jedno kierunkowy - tylko dlatego wolę jechac do aura parku i korzystać w normalnych parkingów , bo te w nakle są zajęte przez ludzi pracujacych w mieście , auta stoja po kilka godzin , sprawdzcie to by uwiarygodnić pretensje do bezradnych i pana napierały ale za to podobno festiwal opolski i top trendy maja być w nakle w tym nowym amfiteatrze za niemal 70 baniek

    odpowiedz

    • 0 (2)

    były ormowiec , w dniu 24-01-2025 14:55:03 napisał:

    I za komuny już byli prywaciarze choć nie tak wielu co teraz, co to się porobiło. Wiadomo że na państwowym robi się najlepiej

    odpowiedz

    • 10 (12)

    aaa, w dniu 24-01-2025 14:58:35 napisał:

    NIE DLA AURY ,ODBLOKOWAC NAKŁO

    odpowiedz

    • 2 (10)

    Racjonalistka , w dniu 24-01-2025 15:04:25 napisał:

    Brak parkingu w centrum miasta. Co się jedzie, to wszystko pozajmowane, to jest pierwsza zasada braku ludzi na rynku, do tego parkometry... Na auta jest parking za free. Prawda jest taka, że w centrum miasta nie ma nic ciekawego dla młodego człowieka chociażby, żeby się ubrać. Wszystko dla Pań i Panów w pełnej klasie wiekowej. Ceny... Ceny w centrum miasta są kolosalne. Prywaciarz, to prywaciarz, narzuca swoją marże. Drogi jednokierunkowe... To jakiś dramat. Żeby przejechać do Paterka trzeba albo objechać całe miasto, albo odczekać swoje na ulicy Krzywoustego. Co do rozbudowy, jestem jak najbardziej za. Mógłby zaistnieć mały punkt pobrań materiałów do badań, jak na ulicy Dąbrowskiego, myślę że na pewno przydałby się w tym miejscu. Tym bardziej, że szpital w czasie pobrań jest przepełniony, tak samo, jak punkt na ulicy Dąbrowskiego.

    odpowiedz

    • 9 (13)

    Maciej D, w dniu 24-01-2025 15:11:53 napisał:

    Za nim sie okaże ze był to błąd z rozbudową marketu radnych juz nie będzie , a Nakło pozostanie puste ,smierdzące ,bez inwestycji i wtedy beda pretensje do nowej władzy , juz to przerabialismy, tak jak ktos napisał dla Nakła ten Park handlowy który powstał jest wystarczający,więc szanowna Rado miasta i Królu mój zastanówcie sie nim podejmiecie decyzje, argumenty,analiza, opinie specjalistów, konsultacja itp .

    odpowiedz

    • 1 (1)

    Jarząbek, w dniu 24-01-2025 16:13:07 napisał:

    Gość: "Jarząbek, w dniu 23-01-2025 21:45:42 napisał:" to fałszerz!!! Ja od lat jestem prawdziwy! P.S. Gościu! Wymyśl sobie swój własny nick, a nie mnie okradasz!

    odpowiedz

    • 5 (5)

    Licho, w dniu 24-01-2025 19:43:01 napisał:

    Przecież radni zostali wybrani przez społeczeństwo Nakła .Dlatego dzisiaj to społeczeństwo oczekuje od tych radnych podejmowania mądrych i rozsądnych decyzji aby służyły one ludziom i przyczyniły się do rozwoju Nakła .

    odpowiedz

    • -5 (9)

    all, w dniu 24-01-2025 20:05:43 napisał:

    Tak dla AURY, tylko dodakowy wjazd z "10" oraz z osiedla Łokieta lub Armii Krajowej, bo Mrotecka już jest "za....bana.

    odpowiedz

    • 2 (6)

    Mieszkaniec, w dniu 24-01-2025 22:04:25 napisał:

    Tak powinno być rozbudowane tam jest za mało sklepów z butami z ciuchami mogło by być Brico bo hiper to masakra jakaś

    odpowiedz

    • 2 (4)

    Km, w dniu 25-01-2025 11:47:53 napisał:

    Nasze miasto umiera, co wy zrobiliście bezradni, serce boli. bardzo dużo ludzi po szprychach chodzi o kulach już widzę jak zasuwają do sklepów za miasto.

    odpowiedz

    • 1 (5)

    Piotr , w dniu 25-01-2025 11:54:02 napisał:

    Zamknijcie całkowicie dojazd do Nakła , rozbudujcie parki handlowe jeszcze większe i jak te świnie z koryta będziecie korzystać , banda nieudaczników,ograniczeni intelektualnie z kupionym wykształceniem,

    odpowiedz

    • 1 (3)

    Zofia, w dniu 25-01-2025 13:48:07 napisał:

    A czym mają dojechać do Aura Park Ci wykluczeni komunikacyjnie .seniorzy ludzie niepełnosprawni, nie znalazło się w budżecie pieniędzy na komunikację miejską.

    odpowiedz

    • 2 (8)

    Bachus, w dniu 25-01-2025 14:21:17 napisał:

    Nie dziwię się drobnym handlowcą, że walczą z rozbudową Aura Parku. często taki sklepik jest jedynym żródłem utrzymania. Organizacja ruchu też jest do kitu....muszę objechać prawie , pól Nakła żeby dijechać np. na Bydgoską.Ktoś napisał, że ulica Bydgoska i Dąbrowskiego powinna być zamknięta i ma być deptak ..przecież centrum to jak wymarłe miasto!!!!!! Gdzie iść, co podziwiać??!!! Moje ukochane Nakiełko coraz bardziej zaczyna straszyć

    odpowiedz

    • -1 (7)

    Wik, w dniu 25-01-2025 18:16:28 napisał:

    Tak dla rozbudowy Aura Park ! Trzeba się pogodzić z tym , że klient nie będzie kupował dla idei tylko tam gdzie jest taniej i większy wybór. Tego się nie uniknie ! A ludzie u Was nie kupują bo macie ciulowy towar po zawyżonych cenach i zatrzymaliscie sie na latach 90 . Aura park nie ma nic z tym wspólnego tyle że nie trzeba jechać do Bydgoszczy.

    odpowiedz

    • 0 (4)

    nakielanin , w dniu 25-01-2025 18:36:42 napisał:

    właściciele kamienic za wynajem pomieszczeń na sklepy mają wysokie stawki handlowców nie stać na utrzymanie sklepu i dlatego są zamykane i centrum miasta pustoszeje

    odpowiedz

    • -3 (5)

    Darek, w dniu 25-01-2025 20:21:12 napisał:

    Tylko warunki budowy pod bloki na Staszica były dla radnych pis od razu przyklepane.Jak te inne ich wymysły.

    odpowiedz

    • 1 (1)

    Klient , w dniu 25-01-2025 21:42:26 napisał:

    To co wiem tam był plan zagospodarowania od kilkunastu lat

    odpowiedz

    • 0 (4)

    Smart, w dniu 26-01-2025 00:35:25 napisał:

    Co to za przedsiębiorcy?? To właściciele kamienic co stracą na wynajmie. Nie mażadnej porządnej firmy w centrum, także nie ma co rozpaczać.

    odpowiedz

    • 4 (4)

    Sabalenka, w dniu 26-01-2025 11:17:11 napisał:

    Radni i Burmistrzu proszę przywrócić ruch dwukierunkowy w Nakle , to wasza zasługa że cały ruch idzie na Aurę bo nie ma gdzie parkować w centrum ! Osoby komentujące - może by lepiej wziąć książkę i poczytać a nie po marketach , Sinsey sklep dla biedaków , Bierda to samo , żarcie tanie i przetworzone, my przedsiębiorcy sobie poradzimy a wy nie dostaniecie 500 plus i kasy z Mopsu jak przestaniemy płacić podatki w Nakle , Burmistrz i Radni nas zadłużają na potęgę budując Amfiteatr za 60 mln , te firmy które są na Aura to też prywaciarze ale nie płacący niestety podatków w Nakle , pamiętajcie o tym .

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Art, w dniu 26-01-2025 12:06:40 napisał:

    Powinien być porządny wjazd i wyjazd, bo jest tragiczny a nie tylko rozbudowa sklepów

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (0)

    ksiaze, w dniu 26-01-2025 17:24:44 napisał:

    Niech to rozbudowują. W centrum niech zostaną sklepy, które będą w stanie się utrzymać. Selekcja naturalna. Aura jest świetnym i łatwo dostępnym punktem. To duży plus, że między innymi dzięki temu rozładował się ruch w centrum, bo po jego zmianie nie da się tam po ludzku jeździć. Im więcej ludzi i samochodów będzie wyrzuconych na zakupy na przedmieścia, tym lepiej (oczywiście zostawiając w spokoju parkingi w centrum). Ci, którzy nie są w stanie się tam dostać mają przecież pełno marketów w mieście, które będą funkcjonowały bez zmian, pomimo konkurencji. Przecież jakoś dotąd się te wszystkie Biedronki trzymają...

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Fgdc, w dniu 26-01-2025 19:30:10 napisał:

    To wy macie przedsiębiorców??? W Szubinie to chodzą kanałami…

    odpowiedz

    • 0 (2)

    Nakielanin, w dniu 26-01-2025 19:39:59 napisał:

    Mamy lokalną Castorame-Varie

    odpowiedz

    • 1 (1)

    Monia, w dniu 27-01-2025 00:39:47 napisał:

    W centrum i tak nic nie ma sklepy to lipa więc w czym problem.czynsz za lokale w nakle w centrum to jakaś abstrakcja.

    odpowiedz

    • 1 (1)

    Axe, w dniu 27-01-2025 08:46:25 napisał:

    Otworzą drogę S to połowa zapomni o Nakle

    odpowiedz

    • 3 (3)

    Aga7044, w dniu 27-01-2025 09:56:21 napisał:

    Rozbudowa Aura Parku wiąże się ze zwiększona ilością miejsc pracy. Gdyby tzw PRYWACIARZE nie wołali wielkich pieniędzy za wynajem lokali usługowych to handel w centrum miasta dalej by funkcjonował. Jak ktos chce miliony za wynajem zeby remontować kamienice no to przepraszam. Pazernosc gubi prywaciarzy

    odpowiedz

    • 0 (4)

    nauczyciel , w dniu 27-01-2025 11:51:07 napisał:

    AGA 7044 - nie masz pojęcia o zarządzaniu, ekonomii zacznij myśleć globalnie a nie klapki na oczach, tutaj nie chodzi tylko o "prywaciarzy " lecz o przyszłość Nakła ps. zapraszam na Naukę do Staszica nigdy nie jest za pózno

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Heni, w dniu 27-01-2025 14:09:50 napisał:

    W Aura Park przyda się druga apteka Alba

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Hela, w dniu 27-01-2025 18:41:29 napisał:

    Dlaczego lokale są puste? Składa się na to wiele czynników. Markety, hipermarkety, Aura park z parkingiem, niedostępne i drogie miejsca psrkingowe w centrum, organizacja ruchu jednokierunkowego, wysokie czynsze, inflacja, rozwój sprzedaży przez internet, kosmiczny ZUS i podatek. Dlatego JDG wymiera. W większości winę ponosi państwo, jego zarządcy.

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Hydraulik , w dniu 27-01-2025 20:42:32 napisał:

    Zbudujcie w końcu jakiś porządny market budowlany, bo ten Hipper to tragedia! Nic tam nie ma, brakuje podstawowych produktów! Jak jadę do klienta na instalację to do Hipera wogole nie wjeżdżam bo wiem że i tak nic tam nie kupię

    odpowiedz

    • 0 (0)

    krajan, w dniu 27-01-2025 21:28:43 napisał:

    Ceny i ekonomia dyktują warunki,idę tam gdzie taniej.

    odpowiedz

    • 1 (1)

    :D, w dniu 28-01-2025 08:45:32 napisał:

    Rozbudowa super pomysł- wszystko w jednym miejscu! Rozbudowa zły pomysł- podatki od sprzedaży i tak są wyprowadzane poza Polskę ponieważ nie są to Polskie firmy także jedyne korzyści z podatku to podatek od nieruchomości. Najlepiej jakby powstały małe butiki, których zajęcie mieliby pierwszeństwo przedsiębiorcy zajmujący lokale w Nakle. Myślę, że wtedy to prawie każdy byłby zadowolony. Jedno miejsce dziesiątki/ setki sklepów a handlarze z rejonu mieliby zapewniony jakiś byt i szansę na przetrwanie.

    odpowiedz

    • -1 (1)

    Matrose, w dniu 28-01-2025 17:33:45 napisał:

    Jestem za rozbudowa mimo że ekonomicznie to nie zbyt dobre rozwiązanie ze względu na godzenie w polskich przedsiębiorców z powodu że sami Nakielscy przedsiębiorcy to chciwe chieny ( oszustwa na pieniądze, umowa zlecenie gdy praca podlega pod umowę o pracę lub inne przekręty żeby tylko jak najwięcej w kieszeni zostało)

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Szkolenie bhp dla studentów
79PLN
Ewidencja Importu Aut
2400 zł / rokPLN
Zezwolenie na przetwarzanie odpadów
od 2000PLN
KOBIZE
500PLN
Ochrona środowiska dla firm
od 50PLN
Aparat dla dzieci
99,00 złPLN
Praca na wysokości
60PLN
Balustrady Bramy Ogrodzenia
0

Ferie z WOT. Zakończone uroczystą przysięgą wojskową

2 lutego 2025 r. blisko 50 żołnierzy szkolenia #podstawowego 8 Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej (8 K-PBOT) złożyło uroczystą przysięgę wojskową na terenie kompleksu wojskowego przy ul. Jagiełły 11 w Grudziądzu. W tym szczególnym dla żołnierza dniu towarzyszyły im rodziny, znajomi oraz ponad 50 żołnierzy szkolenia wyrównawczego. Dzięki temu kujawsko-pomorscy terytorialsi wzmocnili się o ponad 100 żołnierzy. Była to 37 przysięga w historii 8 K-PBOT. Dodatkowym elementem uroczystości była promocja 11 żołnierzy na pierwszy stopień podoficerski.

(czytaj więcej)
0

Grypa nie odpuściła. 100% wzrost zachorowań u dzieci i dorosłych

W nowym roku grypa nie odpuściła – 100% wzrost zachorowań# u dzieci i dorosłych W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, mamy do czynienia – nie bójmy się tego nazwać – z epidemią grypy. Tylko w przychodniach enel-med w styczniu odnotowaliśmy 100% wzrost (w porównaniu do grudnia ubiegłego roku) liczby pacjentów, u których zdiagnozowano zakażenia wywołane tym wirusem. I mówimy tutaj zarówno o osobach dorosłych jak i dzieciach.

(czytaj więcej)
0

Renta wdowia. Na co zwrócić uwagę przy wypełnianiu wniosku?

Ponad 288 tys. seniorów złożyło już wniosek #do ZUS o tzw. rentę wdowią. W województwie kujawsko-pomorskim zarejestrowano 19,2 tys. takich wniosków. Połączone świadczenia będą mogły być wypłacane od lipca tego roku, a na złożenie wniosku pozostało jeszcze pół roku. Zakład wskazuje, na co warto zwrócić szczególną uwagę przy wypełniania wniosku o „rentę wdowią”.

(czytaj więcej)
0

NaszEauto. Do 40 tys. zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej# (NFOŚiGW) oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ) zapowiadają start programu „NaszEauto”. Na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych przeznaczone zostanie 1,6 mld zł. Maksymalna kwota wsparcia wyniesie nawet 40 tys. zł.

(czytaj więcej)